aug 17, 2016

Slik fjerner du irriterende annonser på Facebook

Når Facebook-annonsen får deg til å klikke
Gjennom en lang og rolig sommerferie har de aller fleste av oss vært en gang eller to ekstra innom sosiale medier, hvor Facebook fortsatt er det aller største og hyppigst brukte. Av de over 3 millioner nordmenn som har en profil er 84 % av oss innom hver dag i følge tall fra Ipsos. De aller fleste en rekke ganger i løpet av dagen.

For bedrifter og merkevarer er Facebook en fantastisk mulighet for å nå ut til målgruppene sine. Man kan segmentere hvem man skal vise annonser til ut ifra kjønn, alder, bosted, interesser og en haug med andre variabler. Dersom man eksempelvis skal selge leiligheter til aldersgruppen 60+ er det derfor enkelt å plukke ut en relativt spiss målgruppe.

Det er dog ingen tvil om at folk i denne målgruppen vil være veldig blandet og noen finner annonsen interessant mens andre finner den irriterende. Slik vil det alltid være. I motsetning til aviser, radio og en god del andre kanaler kan du på Facebook fjerne de irriterende reklamene om enten et produkt eller bedrift på en enkel måte.

Ved å fortelle deg dette håper jeg du ikke klikker i vinkel og synes Facebook er dritt neste gang du ser en annonse for ørtende gang, i stedet så fjerner du den og lever lykkelig resten av dagen. Noen av oss har kortere lunte enn andre.

Slik gjør du det:
Klikk på pilen oppe til høyre, velg «skjul annonse» og voila! Du vil nå ikke se flere annonser fra denne annonsøren.
For Facebook er det viktig at brukerne opplever dem som positivt og at du aller helst bruker det mer. Det er dermed veldig enkelt å enten like nye sider eller skjule det du ikke ønsker å se.

 

Facebook-annonse