des 23, 2015

Tilbakeblikk på 2015 fra The Pitch

I dag skriver vi 23.desember, også kjent som lille julaften, noe som betyr at året 2015 tikker ubønnhørlig mot slutten. Vi føler som alltid at året har gått enda fortere enn fjoråret og mye av grunnen til det er heldigvis at det er mye spennende som skjer. I dette innlegget gir vi deg et lite sammendrag og tilbakeblikk på 2015.

Januar
Vi starter året med å ønske velkommen til Marius Grøndahl som ny digital designer og Eileen Antonsen som prosjektleder og rådgiver. Mens Marius hadde startet eget reklamebyrå her i byen et par år tidligere, kom Eileen fra jobben som markedsansvarlig hos KappAhl. Begge to hadde kompetanse og erfaring som styrket teamet vårt på flere måter. Her kan du bli nærmere kjent med dem begge to.

Av store oppdrag i januar kan vi blant annet se tilbake på produksjon av salgs- og markedsmateriell for Diplom-Is landet rundt som alltid er en hektisk og spennende jobb, samt nytt markedsmateriell inkludert studentkatalog for Høgskolen i Halden. Ny mal for Høgskolen var også under utvikling på dette tidspunktet.

Februar
Februar ble en måned hvor kampanjer hadde stort fokus hos oss. Etter suksessen med Vinn Varebil for Jensen & Scheele våren 2014, var tiden nå inne for å lansere samme kampanje for 21 andre Renault-forhandlere rundt om i landet. Turistguide for Visit Fredrikstad og Hvaler er også under utvikling og nærmer seg ferdigstillelse, her revolusjonerer vi måten guiden har vært laget tidligere og drar inn digitale og sosiale medier som en viktig del av helheten.

Mars
Vi utvikler en informasjonsfilm for DIFI om hva det er og hvordan man bruker digital postkasse, samt profilmanual for digital postkasse. I tillegg lanserer vi nye websider til Retura Østfold og vi kjører en stor landsdekkende kampanje av Nye Suzuki Vitara som blir lansert for RSA Bil gjennom kampanjesiden nyevitara.no. Som trafikkdrivere for kampanjen sendte vi ut over 40.000 personlige kort med navnet til kunden skrevet på et stort bilskilt. Det ga god respons!

April
Noe av det første vi gjør i april er å lansere en ny film for Santander som heter Online Salestool, en film som viser hvor enkelt man kan handle bil gjennom Santander sitt gode nettverk. Dette er også måneden da vi vinner anbudet fra Østfold Kollektivtrafikk på visuell identitet og markedsføring av det nye kollektivtilbudet som lanseres i forbindelse med at Kalnes Sykehus åpnes. Kalnes Sykehus blir hjertet i Østfold og bussene er pulsen i blodårene som sørger for at ansatte, pasienter og gjester fra hele fylket kommer seg trygt frem. Vi kalte konseptet vi utviklet Buss med Puls, et konsept som har vært meget vellykket til å informere interessenter gjennom websider og Facebook.

Mai
I mai lanserer vi det nye nettsamfunnet Ekte Varme, et digitalt samfunn med masse godt innhold om ovner og ildsteder for bransjeorganisasjonen Norsk Varme. Vi lager også en kampanje for Fortum til alle deres eksisterende kunder for å opplyse om at nettdelen er solgt og at Fortum heretter blir en ren strømleverandør. I tillegg er vi med og utvikler en turistfilm for Visit Fredrikstad og Hvaler som gikk som en farsott på Facebook med nærmere 100.000 visninger.

Juni
4. juni blir The Pitch Reklamebyrå AS lansert på vår helt egen Pitch Off hvor kunder, leverandører og andre interessenter fikk komme og høre hva som er planene rundt at Inpublish AS endrer navn til The Pitch Reklamebyrå AS med Inpublish som en egen produksjonsavdeling til The Pitch. Vi la opp til korte, engasjerende 8 minutters foredrag fra både Pitcherne Rune, Magnus og Vidar, samt fra kundene våre Fortum og Visit Fredrikstad & Hvaler og samarbeidspartneren vår Lucky View.

Samme måned går startskuddet av prelanseringskampanjen for Renault KADJAR i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Gjennom hele sommeren er vår jobb å generere KADJAR-leads og sørge for at vi holder disse varme gjennom å sende skreddersydde utfordringer til hver enkelt deltager. Kampanjen ble en stor suksess og vi genererte over 1600 leads som ønsket å prøvekjøre bilen allerede flere måneder før den var kommet til forhandler.

Juli
I juli ligger Pitcherne de to siste ukene til lading på diverse steder i innland og utland. De to første ukene går alltid med til å ferdigstille en rekke små og store prosjekter frem til vi tar fellesfri. Tilbakeblikk første halvår er mange oppdrag utført og flere spennende som står for tur.

August
Vi setter igang en artig kampanje for Loyds Industri som er eksperter på varebilinnredning. Av den grunn laget vi derfor en miniatyr varebil med Smartfloor-skuffen som Loyds har som sitt unike varemerke. Disse ble personalisert og sendt til håndplukkede mottagere. Smartfloor er et skuffesystem som passer alle modeller og sørger for at man har full kontroll på verktøy og redskap, finner det raskere, bruker mindre plass og har mindre løse deler som blir skadet. Kampanjen var vellykket, selvom Posten var brutale mot enkelte av bilene våre, og Loyds opplevde økt etterspørsel og salg på bakgrunn av kampanjestuntet.

September
Canon ruller ut sitt nye konsept Canon on Tour hvor de besøker en rekke av sine viktigste forhandlere innen foto- og videosegmentet i Skandinavia. Vi har utviklet markedsmateriell og styrer facebookannonseringen. Det viktigste elementet er dog kampanjesidene cot.canon.no/se/dk/fi hvor deltagerne melder seg på sitt valgte foredrag og samtidig legger igjen viktig informasjon som gjør at Canon kan yte hver enkelt sluttkunde enda mer personlig, relevant og dermed bedre service og informasjon. Etter 8 kampanjer nærmer vi oss 10.000 deltagere.

Gjennom denne prosessen blir kampanjeverktøyet vårt Handshakes gjennomtestet og evaluert av Canon Europa. Sikkerhetsnivået vårt er meget høyt og The Pitch er per nå den eneste godkjente leverandøren til Canon i Europa til å kjøre kampanjer på dette nivået.

Samtidig kjører vi også en stor kampanje for både Sørlandets Caravansenter og det nye selskapet sikkerhetsselskapet SparLiv gjennom Handshakes-systemet vårt. SparLiv utvikler forøvrig også denne filmen for.

Oktober
Vi lanserer nye nettsider for SparLiv som har som mål å bli landsdekkende innen forvaltning, sikker oppbevaring og enkel tilgjengelighet av databaser for særskilte brannobjekt. Med kunder som Statnett, NAV, Østfold Fylkeskommune, Værste, Fritzøe Eiendom, Torvbyen m.fl har de allerede fått en god fot innenfor både statlige og private eiendomsaktører. Nye nettsider får også den landsdekkende hotell- og konferansekjeden NM Hotels.

November
Vi utvikler en digital strategi for våre venner i WiCan Gruppen og Automobil-Kompaniet i Drammen lanserer Opel Astra med brask og bram. Vi lanserer også Ahlsell Norge sitt nye samfunn Ahlsell smarthus gjennom ahlsellsmarthus.no hvor det er nye konkurranser hver eneste uke. I tillegg lanserer de bloggen smarthus.no som vil spille på lag med kampanjesiden vi har utviklet.

Desember
Fortum gir oss oppdraget med å skape en nasjonal kampanje som skaper blest og oppmerksomhet, noe vi tar på fullt alvor. Resultatet av den kreative prosessen er at Fortum lanserer julestrøm, fjortisstrøm og løpestrøm. Det må man jo bare like! 🙂 Vi vinner oppdraget fra OBOS og Solid Prosjekt om utvikling av salgs- og markedsmateriell for det nye boligprosjektet Cheviot Gamlebyen. Det første som gjøres er at en infofolder skal sendes ut til alle husstander 30.desember mens Facebooksider, prospekt, infoskilt og annet snacks kommer fortløpende etter. Ny film er klar og denne gangen er det Fredrikstad-firmaet Synkarion som vi har utviklet en illustrasjonsfilm som forklarer hvordan deres geniale system mot bilverksteder fungerer. Systemet har blitt tatt godt i mot av bransjen i Norge og veien videre ut i Europa er kort ettersom flere sentral aktører i Tyskland og Sverige ønsker dette.

Takk for i år
Dette var et lite tilbakeblikk på utvalgte prosjekter som er gjort gjennom 2015. Vi ser det er mange nye spennende prosjekter klare til lansering i januar/februar 2016 så vi har den største troen på at neste år blir minst like bra! God jul og godt nytt år til dere alle 🙂