29. oktober 2018
Svend Anders Karlsen-Moum

Vi kunne ikke bli best på alt – derfor valgte The Pitch samarbeid

Det er kjekt å være best i alle øvelser, men sånn er det sjelden i verken toppidrett eller næringsliv. For oss i The Pitch er det bedre å samarbeide med de beste på sine felt.

The Pitch har hatt en stor utvikling de siste årene. På veien blir man stadig mer kjent med seg selv, erfarer hva som funker – og hva man er best til. Samtidig utfordres vi av kundene våre stadig vekk på hva vi kan gjøre for dem, og det er jo hyggelig!
Men en kreativ designer er ikke automatisk også best på å strukturere og budoptimalisere søk i Google, bare fordi «man jobber digitalt».

Mange vil gjerne gjøre alt selv. Erkjennelsen vi har gjort er at det er bedre å finne kompetanse, og med det ofte en enda større «drive» og arbeidsglede for det aktuelle temaet hos andre bedrifter som er gode, eller veldig gode, på sitt felt. I løpet av det siste året har vi fått frem slike relasjoner i mange retninger. Her er noen eksempler:

Betalt og organisk søk, automatiserte mediekjøp – Hensikt

Hensikt ble etablert som uavhengig digitalt mediebyrå i Oslo i 2016 – med stor kompetanse i ledende fagfolk som Joakim Sand, Thomas Straw og Lars Hordnes. På søk har Alexander Tøgard bygget opp et fremoverlent team. Hensikt har overtatt alle våre kunder på betalt søk og SEO, og vi ser allerede at kundene får mer igjen for investeringen. Vi kjører også flere mediekampanjer gjennom Hensikt, når automatiserte mediekjøp står på blokka.

Vi har kort vei til folka i Hensikt. Vi vet at vi gjennom dem kan tilby kunden en profesjonell, trygg og up-to-date måte å gjennomføre digitale kampanjer på. De tilbyr skreddersydd rådgivning innen SEO og håndterer betalt søk i alle skalaer. Kanskje burde din bedrift hatt et online, live dashboard der digital trafikk er koblet med besøk i butikk? Hensikt sitter på stor kompetanse også her.
Mer om Hensikt finner du her! 

Nettbutikk og integrasjoner – IntegrasjonsPartner

Det er ikke alltid man trenger å dra så langt for å løse store oppgaver, heller ikke i Fredrikstad. Vi har selv kompetanse på nettbutikk, og mot WordPress ønsker mange å benytte WooCommerce. Andre behøver andre løsninger, enten grunnet kobling til interne systemer eller omfanget ved løsningen. I disse tilfellene har vi IntegrasjonsPartner bare noen minutter unna. De har kunder over hele landet, og er blant de beste på netthandelsløsninger og integrasjoner mellom bedrifters systemer.
Her er hjemmesiden til IntegrasjonsPartner!

Strategi i dybden – Bright Performance

En av våre viktigste tjenester til deg som kunde er rådgivning. Vi har kompetanse og erfaring innen markedsføringsfaget, og dette er for mange av kundene våre noe av det viktigste vi tilbyr. Noen ganger trenger man derimot å stikke dypere inn i bedriftens virke: Henger ting på greip utover den synlige markedsføringen? Er plattformen man står på stødig nok?

Også her finner vi sterk kompetanse og bunnsolid erfaring i egen by: På Tollboden holder Bright Performance og deres kompetanse til. Bright hjelper dere i arbeidet med å få på plass en helhetlig forretningsstrategi med tydelige føringer for hva som må vektlegges i de ulike virksomhetsområdene i bedriften. Sammen med Bright tar vi resultatet av dette ut i et enda bedre fundamentert markedsarbeid.
Her kan du lese mer om Bright Performance!

PR og kommunikasjon – WergelandApenes

Samarbeidet med WergelandApenes har vi gledet oss over i flere år allerede. Vi utfyller hverandre godt når PR og kommunikasjonsarbeidet de kan tilby sees sammen med markedsføringsarbeidet vi er best på. Østfold Fylkeskommune er en av kundene vi har løst utfordringer godt sammen med WA på. Som Oslo-byrå og med stort internasjonalt nettverk betyr det at vi har en meget trygg samarbeidspartner på dette feltet.
Her kan du lese mer om WergelandApenes!

Video, tekst, lyd og bilde

En åpenbar del av dagens medie- og markedsføringsverden er behovet for å produsere innhold, enten det er video, bilder, tekst eller podcast. På tvers av dette har vi en god mix av frilansere og samarbeidspartnere. LuckyView på video, Samtext på tekst og FMV på foto er tre av disse, men vi har en rekke dyktige personer som er klare til å løse ulike type oppdrag for de forskjellige behovene vi og kundene våre har.

Innenfor markedsføringens verden er det stadig utvikling. Nye fagfelt, trender og teknologier vil utvikle seg i større eller mindre grad. Våre eksempler på samarbeid over er garantert ikke fullkommen, og nye vil komme til. Vi ser spesialistkompetanse dukke opp i nye områder hele tiden.

Har du forslag til noen vi burde ta en prat med, eller kanskje du ønsker å kontakte oss selv? Send meg gjerne en epost på svend.anders@thepitch.no