Utvikling av nordisk kampanje for Renault

Kampanjeside, Webdesign
Renault er Europas nest mest solgte bilmerke og har de siste årene tatt stadig større markedsandeler også i Norge.

RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring i Norge av Renault, og har idag ca 40 utsalgssteder i Norge. Renault har satt seg klare mål om å være blant de beste merkene på kvalitet og har i de senere årene vist sterk fremgang i en rekke uavhengige kvalitetsundersøkelser, hvor spesielt kundeopplevelsen har gitt meget meget gode tilbakemeldinger. For Renault Norge har vi utviklet en prelanseringskampanje som også er tilpasset og tilrettelagt for Renault Sverige, Renault Danmark og Renault Finland. Totalt har disse 4 landene ca 320 forhandlere.

Renault KADJAR utfordrer deg
Renault KADJAR kommer på det nordiske markedet sommeren 2015 og er klare til salg hos forhandlerne fra august. The Pitch fikk i oppdrag å lage en prelanserings-kampanje som skulle sørge for at målgruppen i Norge, Sverige, Danmark og Finland ble kjent med bilen i perioden juni til august.

I tillegg til å bygge kjennskap til Renault KADJAR ønsket vi å spre glede gjennom diverse utfordringer innen valgfrie kategorier som deltagerne skulle bryne seg på i 9 uker fra 8.juni til 20.august. Som en konsekvens av kampanjen samler vi også inn varme leads som ønsker å prøvekjøre nye KADJAR for de 320 Renault-forhandlerne.

Her ser du hvordan kampanjen ser ut i Norge.