ØKT – Reis for en tier!

Grafisk design, Grafisk+, Markedskampanje, Webdesign

Østfold kollektivtrafikk
Østfold kollektivtrafikk ble etablert 1. juni 2002 og har et samlet ansvar for produktutvikling, ruteplanlegging, kjøp av transporttjenester, overordnet markedsføring og informasjon om kollektivtilbudet i Østfold.

Salgskampanje i forbindelse med at Sarpsborg feiret 1000 år
ØKT ønsket å øke antall nedlastninger og betalinger med mobilappen sin Østfoldbillett. I forbindelse med Sarpsborg sitt 1000 års-jubileum ønsket de å gjennomførte en salgskampanje hvor man kunne reise med bussen for en tier i løpet av uke 30 dersom man betalte billetten med appen. Formålet var å spesielt nå ut til nye personer som ikke hadde erfaring med kollektivtilbudet eller som ikke brukte appen.

Buss + mobil =10
Etter at den kreative workshopen var unnagjort landet vi på et rebuslignende uttrykk. Vi ønsket at publikum skulle oppfatte budskapet tydelig uten å måtte lese teksten. Det var ekstra viktig at annonsene fungerte optimalt på mobil, da kampanjen skulle gjennomføres i stor grad på facebook. Annonsene på facebook ble styrt direkte til appstore og googleplay slik man hadde mulighet for å laste ned mobilappen med det samme. Kortest mulig vei til mål.

Billettsalget var i perioden ca dobbelt så høyt som samme periode i fjor og over 2500 nye personer lastet ned appen i kampanjeperioden!