Pitch: Kampanje for nyttekjøretøy fra Dahles Auto

Digital kampanje for trafikk til bilforhandlere i Østfold

Et enkelt engasjement digitalt gir deg ett lodd i bollen for å vinne – men stikker du innom den fysiske butikken tidobles vinnersjansene. Slik engasjerer vår kampanje for Dahles Auto potensielle kunder.

 

I januar og februar 2019 har Dahles Auto – VW-forhandleren i både Fredrikstad, Halden og Sarpsborg – hatt sin nyttekjøretøykampanje i sving. Hovedvinneren i kampanjen får en VW Caddy til fritt bruk et helt år, en verdi på over 80 000 kroner. I tillegg skaper forhandlerne løpende lokalt engasjement med egne ukespremier.

Målet har vært å skape synlighet digitalt, med felles Østfold-fronting av Dahles Auto – og dertil trafikk til de lokale forhandlerne. Motivasjonen til deltagerne er at man ved å prøvekjøre nyttekjøretøy i perioden, tidobler sjansen for å vinne. Det har gitt resultater.

God respons på kampanjen

En drøy uke før kampanjens slutt har over 650 fullført mini-testen som kartlegger deres behov for nyttekjøretøy. Over 100 av disse – mer enn hver sjette deltager – har samtidig svart at de kommer innom for prøvekjøring og dermed tidobler sjansen for å vinne. Hos forhandlerne rapporteres det om godt med besøk, men også om god respons på kampanjen digitalt. Det å være «top of mind» når behovet melder seg fremover i tid, er også en effekt man håper kampanjen er med og styrker.

Hva har The Pitch gjort for kampanjen?

The Pitch har stått for både konseptutvikling, kampanjeside og prosjektledelse av kampanjen, som har gitt solid respons i nedslagsfeltet, engasjement på Facebooksidene til de tre forhandlerne og plenty av prøvekjøringer.