Ekstra hyggelig internasjonal kampanje

Jøtul er en av verdens eldste produsenter av ovner, innsatser og peiser. Med bakgrunn i en stolt norsk tradisjon, har vi kombinert solid håndverk med kunsten å bekjempe kulde i mer enn 160 år. Dette er bakgrunnen for Jøtuls posisjon som markedsleder og det naturlige valget for kravstore kunder verden over.

 

Jøtul utfordret oss på å lage et konsept og designuttrykk for ny internasjonal kampanje høsten 2018. Kampanjen skulle vise frem Jøtul sin identitet med solid håndverk og hvordan de har bekjempet kulde i mer enn 160 år.

Vi ønsket å skape en riktig stemning og den gode følelsen i designet vi utarbeidet. Vi ville trigge målgruppen til å investere i bestselgeren Jøtul F 373 Advance gjennom et stemningsfullt konsept. I den kreative prosessen bestemte vi oss for å skape et konsept rundt begrepet «hygge». Definisjonen av «hygge» passer svært godt til stemningen Jøtul skaper med sine ildsteder. Definisjonen på «Hygge» er beskrevet slik; «An atmosphere of warmth, wellbeing and cosiness, when you feel at peace and able to enjoy simple pleasures and being in the moment». Denne definisjonen førte oss videre til etableringen av uttrykket «Jøtul defining Hygge since 1853» som ble en del av kampanjen.

Vi arbeidet videre med ulike bildeteknikker og fotoshoots for å komme frem til en rekke uttrykk som passet godt inn i Hygge-konseptet. Dette dannet et godt grunnlag for annonsemateriell i ulike digitale kanaler, sosiale medier og trykte medier. Kampanjen er lansert i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Tyskland og Nederland.