Pitch: Gode produktbilder til brosjyre - og sosiale medier

Gode bilder til ulike markedskanaler

Brynild Gruppen er en av Fredrikstads største merkevarebedrifter med røtter som strekker seg over 120 år tilbake i tid. Blant merkevarene Brynild, Dent og Minde finner du også Den Lille Nøttefabrikken med solid vekst.

The Pitch har gjennom mange år vært en god samarbeidspartner på grafisk design og produksjon. Nylig fikk vi sammen med Den Lille Nøttefabrikken være med å utvikle en intern selgerfolder – for å inspirere og informere de som jobber i salgsleddet.

Er det én ting vi vet, er det at bildemateriellet kan være gull eller gråsten for det opplevde inntrykket når man blar seg gjennom en trykksak. Derfor ble vi utfordret til å utvikle det grafiske uttrykket gjennom nye produktbilder. Ønsket fra kunden var å etablere et jordnært og ekte uttrykk i bildene. Kunne vi fikse fotografering av utvalgte produkter i en god, folkelig setting på kort varsel?

I tillegg til våre kreative, grafiske ressurser, har vi også dyktige medarbeidere som har et godt øye med fotokameraet i hånden. En av dem er Maren Græsdal, som tok dette oppdraget og arrangerte fotoshoot. Location – for å matche ønsket om en naturlig setting og jordnær stil, ble lagt til stuebordet. Resultatet ser du noen glimt av her på siden.

Bildene hever ikke bare inntrykket av brosjyren, de lar seg også fint bruke i sosiale medie-kanaler eller andre settinger for Den Lille Nøttefabrikken. Å ta en ikke alt for stor kostnad ved å gjøre disse bildene skikkelig, betaler seg inn ved blant annet større bruksområder.

Maren er sammen med Karine hos oss, dyktig med kamera og spesielt til produkt- eller miljøbilder en tydelig stil. Du kan følge de to på Instagram og se mer av hva de kan på @graesdal og @tiddelibom.no (ja, de er veldig flinke til å strikke begge to!)