Pitch: Synlighetskampanje

Humoristisk kampanje med fokus på de unges strømforbruk

Fortum ønsket julen 2015 å lage en spennende og humoristisk synlighetskampanje. Målet var å vise frem Fortum som en tydelig aktør innen sin bransje og engasjere kunder og interessenter med en gøy konkurranse i førjulstiden.

Fortum er et ledende energiselskap som utvikler og tilbyr løsninger for sine kunder innen strøm, oppvarming, kjøling, samt løsninger for å forbedre ressurs-effektiviteten. Fortum sine tjenester og løsninger hjelper forbrukere og kraftproduksjonsindustrien med å ta smarte valg for energibesparing.

Vi valgte å gå for et humoristisk konsept som skulle bygge på morsomme og fiktive strømavtaler. Kampanjen fikk navnet «Fjortisstrøm» og fokuserte i stor grad på hvor lite strøm du faktisk bruker med dine viktigste «duppedingser».

På kampanjesiden kunne man delta og vinne fine premier som blant annet Apple Watch, GHD rettetang og Kenwood kjøkkenmaskin. I kampanjeperioden skape vi stor synlighet med kampanjen via sosiale medier, avisannonser og synlighet i bybildet.