Østfold kollektivtrafikk ble etablert 1. juni 2002 og har et samlet ansvar for produktutvikling, ruteplanlegging, kjøp av transporttjenester, overordnet markedsføring og informasjon om kollektivtilbudet i Østfold. Østfold kollektivtrafikk ønsket å øke antall nedlastninger og betalinger med sin mobilapp og utfordret oss på å utvikle en effektiv kampanje.
I forbindelse med Sarpsborg sitt 1000 års-jubileum ønsket de å gjennomførte en salgskampanje hvor man kunne reise med bussen for en tier dersom man betalte billetten med appen. Formålet var å nå ut til nye personer som ikke hadde erfaring med kollektivtilbudet eller som ikke brukte appen.
Vi ønsket at publikum skulle oppfatte budskapet tydelig uten å måtte lese teksten. Det var ekstra viktig at annonsene fungerte optimalt på mobil, da kampanjen skulle gjennomføres i stor grad i sosiale medier. Annonsene på Facebook ble styrt direkte til Appstore og Google play slik at man hadde mulighet til å laste ned appen direkte. Billettsalget ble omtrent dobbelt så høyt som samme periode året før og over 2500 nye personer lastet ned appen i kampanjeperioden.
Vi har en rekke prosjekter vi er stolte av, se bare Smart og effektiv kampanje med engasjement og synlighet Kampanje som skaper trafikk i butikk Humoristisk kampanje med fokus på de unges strømforbruk Ny, tydelig profil for bedrift i vekst Brukervennlige og ungdommelige nettsider Oslos urbane birøktere Et helhetlig konsept innen velvære