Pitch: Visuell identitet

Visuell identitet forankret i historie

BAG Fredrikstad, Citybag Fredrikstad og Citybag Liertoppen er butikkene med vesker og accessories til alle anledninger. Markedet forandrer seg stadig og i 2016 meldte de seg ut av Citybag-kjeden for å gå tilbake til røttene og sin opprinnelse. Det er med stolthet de igjen presenterer Næss som sitt navn.

The Pitch har utviklet ny profil og visuell identitet for det nye Næss. Arbeidet startet med en gjennomgang av ulike retninger, stiler og navn. Tidlig i prosessen kom familienavnet Næss opp med stolte tradisjoner. En visuell identitet skal gjenspeile hva bedriften står for og hvilke verdier som er viktig. Dette skal gjenspeiles gjennom en tidsriktig logo, en tydelig profil og dermed fremstå med riktig budskap gjennom markedsføringen

Logoen fremstår nå som stilren, tidsriktig, klassisk og viser med stolthet kvalitet og lange tradisjoner. Den er sort mot hvit bakgrunn med en elegant signatur som forteller at Næss har eksistert siden 1955. Man skal føle at man har valgt helt rett når man kjøper et produkt hos Næss. Man skal føle seg stolt.