Både logo og visuell profil var fra 2000 når kjeden ble etablert og Konsumgruppen selv ønsket et helt nytt utrykk og design. Vi startet derfor med å utvikle en ny fargepalett, font og logo. Kjeden har et sterkt miljøfokus så den grønne fargepaletten var ingen tilfeldighet.
Når den visuelle identiteten var godt forankret i en egen profilmanual startet vi på arbeidet med å innarbeide den i markedsplanen. Ny nettside ble utviklet, messemateriell og ikke minst bransjemagasinet; Kjedestyrt fikk et helt nytt design.
Den nye visuelle profilen skaper nå en rød tråd igjennom hele organisasjonen fra det digitale utrykket, helt ut i kontordekor og profileringsmateriell. Sjekk ut denne unike medlemsveggen med logo i mose.
Med en sterk visuell identitet ble det naturlig å tenke helhetlig og gjenskape det visuelle uttrykket i arbeidsmiljøet. Målet var å skape et behagelig og funksjonelt miljø med elementer som reflekterer organisasjonen.
Når det kommer til kontordekor er det uendelig med muligheter til alle budsjettklasser. Kom gjerne innom oss for litt inspirasjon og en prat.