Vi byr på kunnskap om faget vårt

For og lykkes med kreative, innovative og smarte løsninger ønsker vi å følge med i tiden slik at vi kan være spesialister på faget vårt. Derfor byr vi på kunnskap gjennom synspunkter og betraktninger vi gjør oss i arbeidet med våre kunder og relasjoner. God lesning.

Vi kunne ikke bli best på alt – derfor valgte The Pitch samarbeid

Det er kjekt å være best i alle øvelser, men sånn er det sjelden i verken toppidrett eller næringsliv. For oss i The Pitch er det bedre å samarbeide med de beste på sine felt.

Les mer

To GDPR-løsninger for din bedrifts nettside

Trenger også nettsiden din «en sånn pop-up med JEG GODTAR»-knapp? Uansett hvor lei du måtte være av GDPR-mas: Her er to alternativer som i alle fall løser GDPR-behov for nettsider.

Les mer

Hvordan rigge seg for Instagram?

Instagram er først og fremst et inspirerende og visuelt sosialt medie. I motsetning til andre sosiale plattformer er Instagram-brukerne mer lojale og den daglige bruken er mer stabil over tid. Om du har planer om å starte med Instagram som bedrift, er det noen ting du bør tenke på før du oppretter en profil.

Les mer

Kapital i ny og lekker drakt

Som trofast leser av Kapital fikk jeg meg en positiv opplevelse når jeg gikk til anskaffelse av den nye utgaven nå i april. Kapital har gjort store forbedringer i presentasjonen av stoffet på papir, og det tradisjonsrike økonomiske tidsskriftet fremstår bedre utformet enn på mange år.

Les mer

Redaksjonsmøter gir full oversikt og bedre planlegging

I dag stilles det store krav til synlighet og tilstedeværelse for å markedsføre en bedrift. Man skal gjerne være aktiv i flere sosiale medier, man skal skrive artikler om aktiviteter, produkter og opplevelser rundt bedriften, man bør annonsere smart, snakke direkte med kundene og være innovativ hver eneste dag. Ikke lett å holde oversikten.

Les mer

Hvorfor bør du tenke på bedriftens visuelle identitet?

Vi møter en rekke bedrifter som har behov for å markedsføre alt fra tjenester vi aldri har hørt om, til produkter som mange leverer og hvor konkurransen er høy. Alle stiller oss det samme spørsmålet; hvordan kan jeg bli mer synlig så kundene min kjøper mer av meg? Spørsmålet er vanskelig å svare på fordi en forbruker tar beslutninger på en rekke ulike plan og ofte fra helt tilfeldige påvirkningsfaktorer.

Les mer

Årets farge 2018

Hvert år gjennomfører eksperter ved the Pantone Color Institute en rekke undersøkelser og analyser for å komme frem til hva som blir årets farge. For å klare og finne den rette fargen analyserer de ulike bransjer innen design, film, mat, mote, kunst og underholdning i tillegg til å studere reiser, materialer, sport og teknologi.

Les mer

Hva er det viktig å ha fokus på i 2017?

I 2017 fortsetter markedsførere å kjempe om synlighet på alle fronter mens de streber etter å forstå nye og gamle trender i takt med at påstander og lovnader om suksess spretter og blinker på tvers av alle kanaler. Det er vanskelig å vite hva det er viktig å ha fokus på akkurat nå.

Les mer

Annonsering i Google søk

I lang tid har det vært knyttet skepsis til å betale for synlighet på Google. Hvorfor skal man betale for noe som er gratis? Det er flere gode grunner til akkurat det.

Les mer

Wireframes

Wireframes, eller trådskisser om du vil, er en skissemetode som beskriver strukturen til en nettside.

Les mer

Kampanje – Slå på stortromma for å skille deg ut

Mange sliter med å synes i mengden. Hvordan skal man skille seg ut fra de andre, og få kundene til å kjøpe akkurat ditt produkt?

Les mer

Trofaste og tillitsfulle kunder gjennom innholdsmarkedsføring

Markedsføring er ikke lenger hva det var. Aviser sliter med å få inn annonsekroner, vi går mer og mer over til digitalt. Hvordan skal bedrifter nå ut til kundene sine?

Les mer

Du har Facebookside, men vet du hvordan du bruker den?

Denne høstmorgenen åpnet Magnus Kristiansen, byråleder i The Pitch, en rekke på tre “frokostpitcher” som The Pitch byr på denne høsten på Handelstanden. Dagens tema var Facebook; hvordan få mer ut av dette kommunikasjonsverktøyet.

Les mer

Kommuniser bedre med personas!

Det er viktig å kjenne målgruppen sin godt for å treffe med budskapet sitt. De fleste bedrifter segmenterer sine målgrupper, men skaper man i tillegg egne personas har man større sjanse for å lykkes i kommunikasjonsarbeidet!

Les mer

Engasjér gjennom sosiale medier

Tirsdag morgen inviterte Fredrikstad Næringsforening til sitt årlige frokostmøte for medlemmene med temaet Trender i digital markedsføring for bedrifter. I år, som de siste årene, var Byråleder i The Pitch Magnus Kristiansen invitert for å gi medlemmene en innføring.

Les mer

Slik oppretter du en Facebook-piksel

Ønsker du økt synlighet er Facebook en ypperlig markedskanal samtidig som det ikke behøver å bli så kostbart i forhold til mange andre kanaler. I tillegg kan du nå ut til akkurat det publikummet du ønsker.

Les mer

«CSS-Inception» med SASS

Ifølge WordPress er kode poetri. Selv er jeg både poet og potet og jeg må føye til at kode noen ganger også er endeløs frustrasjon.

Les mer

En bedre opplevelse på Facebook?

Hos oss brukes Facebook aktivt både som markedsføringskanal og som et verktøy for å bygge eget publikum. Det har ført til at vi har opparbeidet god kunnskap om hvordan Facebook fungerer. Denne kunnskapen deler vi gjerne, blant annet når vi utarbeider egen Facebook strategi for våre kunder.

Les mer

Hvorfor skal noen kjøpe av deg?

Vi er bortskjemt, skikkelig bortskjemt. I dag har vi rett og slett for mye å velge mellom når vi skal bruke penger. Ikke bare er utvalget stort, men forbrukertester og kvalitetsanalyser simpelthen florerer på nett.

Les mer

Content sa du?

Alle snakker om content marketing og innholdsmarkedsføring, men ikke alle er enig om hva denne forholdsvis nye trenden betyr og har som misjon. Vi i The Pitch Reklamebyrå er i hvert fall enig med oss selv i noen faktorer som vi mener bør være gjeldene når man skal satse på en contentstrategi.

Les mer

Synlig nok?

Spørsmålet som blir mer og mer vanskelig å svare på i takt med nye trender som tvinger frem stadig nye muligheter og sannheter. Småskremte bedriftsledere og innovative unge markedsledere har i mer eller mindre påtvunget tospann strebet etter synlighet på nett.

Les mer

Trender digital markedsføring 2015

Under Social media days i begynnelsen av februar i år var vi tilstede for å få med oss nye trender og de beste casene fra 2014 innen digital markedsføring.

Les mer

Content marketing – hva er det?

Jeg har lenge snakket om viktigheten av å ta eierskap til faget ditt. At du virkelig bør være stolt av det produktet du leverer eller den tjenesten du tilbyr. Alt for mange baserer markedsføringen sin på dyr annonsering og ”knalltilbud” og bruker ikke tid på å skape innhold. Hvis du bruker tid på innhold bør det ikke være så vanskelig å bli synlig. Innenfor mange fagfelt er det så å si ingen som skaper innhold digitalt.

Les mer

Hvordan komme i gang med WordPress – Del 2

I del 2 av brukerguiden ”Hvordan komme i gang med WordPress” skal vi se nærmere på hvordan du oppretter/styrer innhold og endrer design på nettstedet ditt med WordPress. Nå som du har installert WordPress på siden din kan du logge deg inn via www.dittdomene.no/wp-admin.

Les mer

Hvordan komme i gang med WordPress – Del 1

Mange spør oss om hva WordPress er og hvordan man bruker dette til å bygge hjemmesider. Derfor skal vi nå, og i tiden fremover, publisere Wordpress-relaterte innlegg, fra det helt grunnleggende til noe mer avanserte. Noen tips og triks vil nok også dukke opp fra tid til annen. De første delene er bygget opp mer som en startveiledning/brukermanual, mens innleggene i fremtiden vil ta for seg vanlige spørsmål og mer spesifikke utfordringer i Wordpress.

Les mer

Når du samarbeider så godt at du glemmer alt rundt

Som liten er man selvutnevnt verdensmester, har den sterkeste pappaen og skal klare alt selv. Som "stor" handler det ikke lenger om å være best, men å bli den beste versjonen av seg selv. Bli kjent med sine styrker og svakheter og finne ut hva som trigger for å prestere sitt beste.

Les mer

Webdesign trender 2014

Å spå fremtiden har aldri vært noen enkel sak, det samme kan sies om å spå trender innenfor webdesign. Hvert år har sine nyvinninger og innovasjoner, og sakte men sikkert endres både måten man designer og benytter websider seg over tid. Hvilke trender utviklet seg i året som gikk og hva blir trendene for 2014?

Les mer

5 nye trender du bør kjenne til

Det er ingen tvil om at vi som jobber med markedsføring er inne i en spennende periode. Vi angripes av nye trender ofte og det gjelder og følge med i timen. For det er slik at dersom vi sover i timen vil vi gå glipp av den moderne forbrukeren. Vi må vite hvem den moderne forbrukeren er, hvor hun liker å få informasjon servert og når hun vil ha den servert.

Les mer

Skap engasjerende og nyttig innhold på Facebook

Facebook er uten tvil den sosiale kanalen som har flest brukere og det største publikumet fra de yngste ungdommene til de eldste pensjonistene. Alle følger med på familien sin, bekjente, arbeidskollegaer, naboer og ekskjærester. Facebook har blitt en del av livet til mange på godt og vondt og vi bruker mer tid på Facebook nå enn noen gang. Men ikke alle er like flinke til å skape interessant og engasjerende innhold hverken privat eller for firma de representerer.

Les mer

Tiden er inne for å ha fokus på innhold

2012 kan vel trygt sies å ha vært året hvor sosiale medier for alvor fikk fotfeste. Mange bedrifter har tatt et stort steg slik at de kan håndtere den nye kommunikasjonsformen som sosiale medier er. Det er helt klart slik at de fleste velger Facebook som sin sosiale arena, men flere og flere tar også i bruk Twitter og ikke minst Instagram.

Les mer

Hva er responsivt design?

Du skal bare sjekke været for i morgen, hva gjør du? Du tar frem mobilen. Du skal bare sjekke helgens resultater fra Premier League, hva gjør du? Du tar frem mobilen.

Les mer