4. april 2024
Ida Helgesen

Lønnsom B2B annonsering for Electrolux Professional

I flere år har vi hjulpet Electrolux Professional med økt synlighet og salg gjennom betalt annonsering. Vi har jobbet målrettet med å bygge opp merkevarekjennskap med fokus på kvalitet, lønnsomhet og bærekraft. Vi har vært godt synlig i Meta-universet og det med god lønnsomhet.

Kunden

Electrolux Professional er et veletablert globalt merke med fokus på kvalitet, bærekraft og innovativt design. Electrolux Professional er rettet mot bedriftsmarkedet, hvor de har store deler av markedsandelene innen storkjøkken og vaskeri. De ønsket primært økt synlighet og økt omsetning innenfor B2B markedet.    

På tross av at Facebook ikke anses å være den typiske B2B kanalen, ønsket både vi og kunden å bruke plattformen til å dele relevant og verdifullt innhold som har fokus på å drive trafikk og bygge branding rundt Electrolux Professional. 

 

 

Casen & løsningen

Wenche Fjeld i Electrolux Professional har knekt koden med å lage godt innhold som treffer. Det å vise frem ekte historier og ekte bedrifter, gjør at folk ser mulighetene og løsningene på en helt annen måte enn ved å kun bruke rene produktbilder. Vi er til syvende og sist bare mennesker som ønsker å treffe andre mennesker med innhold som kan vekke et behov og en følelse. 

Vi ser utrolig gode resultater i sosiale medier når vi går for en mer personifisert vinkling som i denne casen. Ved å bruke ekte kundecaser og linke til artikler der man kan lese mer om prosjektet, se på bilder og bli kjent med historien bak, så treffer man på en helt annen måte. 

Med et budsjett på 3.990 kroner fikk kampanjen vår 223.000 visninger, 780 klikk inn på nettsiden og genererte salg for 650.000 kroner. 

Ved å jobbe tett og godt med kunden for å hele tiden forbedre resultatene, justere og optimalisere, så får vi mest mulig igjen for annonsekronene vi har til rådighet. 

Det er ekstra moro både for oss og kunden når vi jobber målrettet med strategi, riktig budskap og varierte vinklinger. Det øker sjansene for at kampanjene treffer og forhåpentligvis bidra til økt salg. 

Vi har for Electrolux Professional sett forbedring i resultatene etter vi har begynt å jobbe mer dedikert og strategisk opp mot innhold og ikke minst følger «Best practice», som du kan lese mer om her

«Jeg er meget fornøyd med The Pitch som min «partner in marketing-crime». Gjennom mange års samarbeid har vi fått til en digital reise som jeg ikke kunne klart alene» – Wenche Fjeld, Marketing Specialist at Electrolux Professional

Med en god miks av annonsering på Meta og Linkedin oppnår vi rikelig med synlighet, verdifull trafikk inn til nettsiden og ikke minst lønnsomme konverteringer. 

Vi gleder oss til fortsettelsen!