Hvorfor skal bedriften din forholde seg til Google?

For oss på The Pitch er Google svært sentral i oppbyggingen av en digital markedsstrategi.

The Pitch avatar
Hei! Denne artikkelen er over 2 år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Ta eierskap, eller forbli usynlig!

Det er altså svært viktig at du tar eierskap til relevante tema som omhandler produktene og tjenestene dine slik at kundene finner deg. Dersom du ikke har riktig innhold på nettsiden, som tilfredsstiller det kundene dine er på jakt etter, forblir du rett og slett usynlig. 

Nettsiden er midtpunktet

I 2022 er det viktig at du ser på nettsiden din som selve midtpunktet i markedsføringen. All relevant informasjon må være tilgjengelig der og distribueres ut via aktuelle kanaler. Har du kunnskap som kundene dine kan ha nytte av, må du ta eierskap til det ved å gjøre det tilgjengelig på nettsiden din. Nettsiden bør fungere som en hub for alle som er interessert i det faget som produktene og tjenestene dine representerer.

Kundene dine googler

Det er nemlig slik at alle kundene dine googler. De googler alt de lurer på hele tiden. Dersom du skaper godt og relevant innhold, som kundene dine er interessert i, er sjansen for at de finner deg større. Så derfor bør du skape innhold som passer til det kundene dine lurer på. Gjør du det på en strategisk og planmessig måte vil du lykkes. Google ønsker nemlig å gi sine brukere relevant innhold og belønner nettsteder som gjør seg bryet med å skape verdifullt og nyttig innhold som gir svar til det folk googler etter.

Google er sentral i digital markedsføring

For oss på The Pitch er Google svært sentral i oppbyggingen av en digital markedsstrategi.

Ønsker du å komme i kontakt for en prat om digital synlighet? – send oss en e-post til hei@thepitch.no, så tar vi kontakt med deg! Vi er her for å hjelpe deg.

Mer om faget vårt