17. september 2020
Magnus Kristiansen

Hvorfor skal bedriften din forholde seg til Google?

Helt siden internett så dagens lys på 90-tallet har vi søkt etter innhold på nett. I starten var det ikke lett å finne noe nyttig, men ganske tidlig kom ulike søkemotorer på banen med tilbud om ryddige og informative søkemuligheter.

Nettsiden er midtpunktet

I 2020 er det viktig at du ser på nettsiden din som selve midtpunktet i markedsføringen. All relevant informasjon må være tilgjengelig der og distribueres ut via aktuelle kanaler. Har du kunnskap som kundene dine kan ha nytte av, må du ta eierskap til det ved å legge det ut på nettsiden din. Nettsiden bør fungere som en hub for alle som er interessert i det faget som produktene og tjenestene dine representerer.

Ta eierskap, eller bli usynlig

Det er altså svært viktig at du tar eierskap til relevante tema som omhandler produktene og tjenestene dine slik at kundene finner deg. Dersom du ikke har riktig innhold på nettsiden, som tilfredsstiller det kundene dine er på jakt etter, blir du rett og slett usynlig. 

Kundene dine googler

Det er nemlig slik at alle kundene dine googler. De googler alt de lurer på hele tiden. Dersom du skaper godt og relevant innhold, som kundene dine er interessert i, er sjansen for at de finner deg større. Så derfor bør du skape innhold som passer til det kundene dine lurer på. Gjør du det på en strategisk og planmessig måte vil du lykkes. Google ønsker nemlig å gi sine brukere relevant innhold.

Google er sentral i digital markedsføring

For oss på The Pitch er Google svært sentral i oppbyggingen av en digital markedsstrategi. Her har vi også god støtte fra vår samarbeidspartner mediebyrået Hensikt, som er blant landets beste på Google-annonsering og synlighet. Ta gjerne kontakt med oss for en prat. Vi er her for å hjelpe deg.

Visste du forresten at ordet Google kommer fra det matematiske begrepet Googol – som har hundre nuller dinglende etter seg?