Pitch: Visuell identitet og nettside

Visuell identitet og nettsider for Nordens største åpne nettverk av ladestasjoner

Helt siden Recharge åpnet den første hurtigladeren i 2012, har de vært drevet av elbilister, innovasjon og bærekraft. Recharge ønsker å gjøre de grønne investeringene sammen å legge en solid infrastruktur for en bransje i stor utvikling. De kom til oss for å skape en helt ny visuell identitet som fanger dette budskapet og en digital plattform for å informere sine kunder om selskapet, bransjen og tjenestene.

Sammen med kunnskapsrike folk internt hos Recharge og markedsbyrået Markedssjefene gjennomførte vi en grundig og spennende prosess med å etablere en solid forankret visuell identitet.

Logoen vi kom frem til har en futuristisk og spennende font, og har et symbol som er inspirert av kart, lokasjon, møteplass, ladepunkt, kjørerute samt strøm/lading ved et negativt lyn. I tillegg er lynet åpent, som symboliserer at Recharge har et åpent nettverk.

Ikonet har en moderne graderingseffekt, som også er tidsriktig, lekent og stilrent.

Når den visuelle identiteten var godt forankret i en egen profilmanual startet vi på arbeidet med å etablere en digital plattform for Recharge. Nettsiden skal være et digitalt vindu utad og tiltrekke seg alle interessenter. 

Profilering ladestasjoner