Pitch: Nettside, visuell identitet og kontordekor

Visuelt løft for Konsumgruppen

Konsumgruppen er i dag en av landets ledende innkjøpskjeder innen service -og storhusholdningsmarkedet. For å posisjonere seg ytterligere, ønsket de å videreutvikle merkevareprofilen sin ved å fornye den visuelle identiteten.  

Både logo og visuell profil var fra når kjeden ble etablert i 2000. De følte profilen var utdatert og ønsket et helt nytt utrykk og design. Vi startet derfor med å utvikle en ny fargepalett, font og logo. Kjeden har et sterkt miljøfokus så den grønne fargepaletten var ingen tilfeldighet.

 

Når den visuelle identiteten var godt forankret i en egen profilmanual startet arbeidet med å innarbeide den i markedsplanen. Ny nettside ble utviklet, messemateriell og ikke minst bransjemagasinet; Kjedestyrt fikk et helt nytt design.

Den nye visuelle profilen skaper nå en rød tråd igjennom hele organisasjonen fra det digitale utrykket, helt ut i kontordekor og profilerings materiellet. Sjekk ut denne unike medlemsveggen med logo i mose.

Med en sterk visuell identitet ble det naturlig å tenke helhetlig og gjenskape det visuelle uttrykket i arbeidsmiljøet. Målet var å skape et behagelig og funksjonelt miljø med elementer som reflekterer organisasjonen. 

Det er uendelig med muligheter når det gjelder kontordekor og profilering, og det innenfor de fleste budsjetter. Kom gjerne innom oss for litt inspirasjon og en prat.