Pitch: Digital strategi og fagblogg

Digital strategi og egen fagblogg for Porsche

Høsten 2019 ble Porsche Center Asker & Bærum åpnet på Billingstad. Senteret skal bli blant verdens råeste, og det visuelle uttrykket må så klart stå i stil. Vår utfordring ble å etablere en nytenkende digital strategi med matchende strategisk design.

Innledningsvis etablerte vi sammen en nytenkende digital strategi for synlighet og engasjement rundt det nye Porsche senteret på Billingstad. Porsche Center Asker & Bærum skal nemlig bli et senter i verdensklasse. Det fordrer at vi tenker nytt og helhetlig sammen. Gjennom en rekke arbeidsmøter og kreative sammenkomster har vi utarbeidet en moderne digital strategi for innholdsmarkedsføring, og visuell kommunikasjon i sosiale medier.

Administrerende direktør Glenn Steiner har siden han var liten gutt hatt en stor «passion for Porsche». Når han nå er øverste leder hos det nye innovative Porsche senteret, ønsker han å sette «passion for Porsche» på kartet. Derfor ble vår løsning å etablere bloggsamfunnet www.passionforporsche.no. På bloggsamfunnet skal Porsche Center Asker & Bærum fortelle engasjerende historier om Porsche til sine kunder og interessenter. For å lykkes med dette har vi, i tillegg til en rekke andre verktøy, utarbeidet et detaljert faghjul som skal sørge for en bred tilnærming til faget. I tillegg skal nettsiden presentere alle de dyktige menneskene som jobber der, og ikke minst vise frem alle de fantastiske bilene de har for salg.

I tillegg til bloggsamfunnet har vi utarbeidet strategi for Instagram, Facebook og LinkedIn. Madeleine Lundberg er ansatt som digital spesialist hos Porsche senteret, og besitter en svært bred og spennende erfaring fra sosiale- og digitale medier. Samarbeidet med henne har vært en berikelse, og resultert i spennende strategiske retninger.

I korte trekk har kanalene disse ulike målene. På Instagram er hovedmålet å distribuere «passion for Porsche» gjennom visuell kommunikasjon med lokale bilder hvor Porsche står i sentrum. Facebook skal i hovedsak vise hverdagen på senteret, og brukes til distribusjon av artikler og ulike deler av det store Porsche livet. LinkedIn er kanalen for fag, «nerding» og deling av artikler fra bloggsamfunnet. Finn alle kanalene de er på her:

Instagram
Facebook
LinkedIn