Pitch: Nettside & produktkatalog

Solid identitet forankret i nye nettsider og katalog

I Norge er Stene Stål den eneste grossisten som kun jobber med stål til bygg. De er en liten og sammensveiset gjeng som hver dag prøver å finne gode og solide løsninger for sine kunder. For å være rustet til å møte en moderne verden fikk vi i oppdrag å lage nye nettsider og ny produktkatalog.

Vi ønsket å skape et felles uttrykk for både den digitale nettløsningen og den trykte katalogen. Fokuset vårt var å kunne tilby en effektiv produksjon med samme designuttrykk. Mange industribedrifter har en grå og kjedelig profil, det ønsket vi å unngå for Stene Stål.

Derfor valgte vi å ha fokus på menneskene og solide, robuste produkter. Resultatet viser også hvordan gode bilder kan være med og løfte designet på både trykk og digitalt – også for bedrifter med ”gutta på gølvet” i fokus.

(Foto: Fredrikstad Medieverksted)