Pitch: Innholdskonsept

Innholdsmarkedsføring for over 80 butikker

Torvbyen er Østfolds ledende kjøpesenter og har med over 80 butikker et stort utvalg varer og tjenester. Senteret ligger midt i Fredrikstad sentrum og her finnes butikker for alle, uansett alder. Torvbyen liker å gå sin egen vei, er dristige i markedsføringen og var tidlig ute med å etablere en egen kundeklubb.

Sosiale medier er også en viktig del av Torvbyen sin synlighet og senteret går ofte i dialog med sine kunder. Utfordringen til Torvbyen er at i de fleste av disse kanalene kommuniseres det mye rabatt og tilbud. Torvbyen ønsket derfor å etablere en kanal hvor de kunne by på sin kunnskap samt inspirere kundene med godt og relevant innhold. Ut i fra dette fikk vi i oppdrag å utvikle en egen inspirasjonsblogg for Torvbyen.

Trendbyen ble navnet og er nå et levende digitalt magasin med rundt 5000 lesere i måneden. Her finner du tips, inspirasjon, råd og alt du ønsker deg om nye trender. Det meste av innholdet på bloggen er skrevet av flinke og kunnskapsrike folk fra Torvbyen. I tillegg har vi knyttet til oss et nettverk av dyktige, lokale bloggere og tekstforfattere. The Pitch har jevnlige redaksjonsmøter med senterleder og en redaksjonsgruppe med ansatte fra butikkene i Torvbyen, hvor vi er rådgiver og sparringspartner rundt innholdet til Trendbyen og innholdsproduksjon til Facebook og Instagram.

Våren 2020 var det 5 år siden vi startet opp arbeidet med innholdsmarkedsføring for Torvbyen, og med en større satsning på Instagram har vi fra våren 2019 arbeidet med månedlige fotoshoots for å inspirere følgerne av Torvbyens Instagram-profil @torvbyen