27. januar 2013
Magnus Kristiansen

Tiden er inne for å ha fokus på innhold

2012 kan vel trygt sies å ha vært året hvor sosiale medier for alvor fikk fotfeste. Mange bedrifter har tatt et stort steg slik at de kan håndtere den nye kommunikasjonsformen som sosiale medier er. Det er helt klart slik at de fleste velger Facebook som sin sosiale arena, men flere og flere tar også i bruk Twitter og ikke minst Instagram.

Skal du ta din bedrift ut på Facebook er det ikke en enkel prosess. Det er mange som har brent seg på enkle løsninger hvor urelevante premier og støyende design har vært sentralt. Det er nok ikke flotte konkurranser og stilig design som alene gir deg suksess på Facebook. Det må mer til enn som så.

På The Pitch jobber vi med å fortelle våre kunder hvor viktig det er å skape godt og variert innhold både på sosiale medier og på en egen blogg. Skaper du innhold som engasjerer forbruker, innhold som gir deg synlighet på nett og er såpass interessant at dine følgere ønsker å dele din kunnskap med sine venner, oppnår du suksess. Dersom du er interessant og har evnen til å skape et godt innhold vil du få god viral spredning på sosiale medier. «Word of mouth» har alltid vært viktig for bedrifter og produkter som skal selge seg godt. Lykkes du med å skape godt innhold på sosiale medier er det som «Word of mouth» på speed.

Ønsker du å skape godt innhold? Start med å gjøre følgende enkle grep:

1. Ta eierskap til faget ditt

2. Vær stolt av faget ditt

3. Skriv om faget ditt slik at vi lærer mer om deg og ditt fag


Hvor skal jeg skrive om faget mitt?
Dersom du har bestemt deg for at du vil fortelle andre om det du er god på, lurer du kanskje på hvordan du bør gjøre det? Det aller første er å starte en egen blogg for å kunne promotere firma ditt. I stedet for å ha en nyhetsside på nettsiden din gjør du den om til en firmablogg i stedet. Den største forskjellen på din gamle nyhetsside og din nye firmablogg er at firmabloggen skal fortelle hva, hvordan og hvorfor du gjør slik du gjør for å skille deg ut som nummer én i din klasse. By på din kompetanse, fortell om dine prosjekter og produkter, samt om dine ansatte og dine arbeidsmetoder. Gjør du dette riktig over tid vil du skape gode relasjoner med dine lesere. Del blogginnleggene dine på sosiale medier og start kommunikasjonen med både likere, kunder og konkurrenter. Husk at det er kommunikasjon som er og blir det viktigste markedsføringsverktøyet for din bedrift i årene som kommer.

Trenger du hjelp til å opprette en blogg er det bare å ta kontakt med oss, vi hjelper deg raskt i gang.

Magnus Kristiansen

+47 936 67 936
Send mail


Innholdsmarkedsføring Kommunikasjon